En underbar, den vackraste av alla, en själsfrände

Vadå ställer till besvär? Dumma idioti. Hon gör mitt liv vackert. Hon är min bästa vän. Hon är den som tröstar, den som gör mig hel. Jag kommer aldrig hitta någon som förstår mig lika bra som henne. Go ahead, skratta åt mig för att jag verkar konstig, men om du skrattar så har du aldrig känt en sån känsla som jag gör varje gång jag vaknar upp och ser hennes prickiga små öron ligga på sne uppe på hennes perfekta huvud. Du har aldrig känt hur det är att bli älskad av den mest fantastiska varelse. Tråkigt för dig. För det har jag. Jag vet hur det känns när allt man behöver  är en blick. En enda blick från de där ögonen, som säger mer än tusen ord. De där ögonen som tillhör min bästa vän. Som tillhör den mest lojala, pålitliga vän, som ger all tillit och respekt tillbaka.

Jag finner inte ord för hur stor del av mitt hjärta hon äger. Hon äger den, och hon vårdar den lika ömt som en mamma vårdar sitt nyfödda barn. Hon skulle aldrig tveka att stå på min sida. Hon skulle aldrig, aldrig någonsin skada mig. Att såra mig finns inte i hennes värld. Allt hon gör är för vår skull. Inte för hennes, utan för vår.

Säg aldrig mer att hon bara ställer till besvär. Säg aldrig att hon inte är värt det. För hon är värd mer än vad jag, eller någon annan, nägonsin kommer kunna ge.






kärlek







Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0