So far away, but always close

Det är G det. Tänk om alla vore som honom, då vore världen den perfekta platsen. Bara massa Gustavisar överallt.
Vi har aldrig träffats IRL. Aldrig, under alla de fem år som vi "hållt kontakt" har vi sett varandra face to face. Allt har skett via tekniken. Inte så konstigt kanske, många har ju "cybervänner", men det här är ingen vanlig vän.
Han är allt en vän ska vara.
Han är rolig, men inte överdriven.
Han lyssnar, men ger svar på tal.
Han är sann, men drar gärna en vit lögn för att skydda mig.
Han är helt enkelt fantastisk, utan att veta om det så trampar han i min jord, och de avtrycken regnar inte bort.
Han är den där lilla, lilla pelaren som ingen någonsin förstod hur viktig den var, tills någon plockade bort den och allt rasade samman.

Jag förstår. Jag förstår hur viktig den lilla, lilla stenen är på grusgången för att allt ska vara perfekt.

Den här vänskapen går inte att ta miste på. Den är äkta, no matter what. Här döms ingen. Jag vet vem han är, han vet vem jag är.


Real friendship goes deeper than love

Kommentarer
Postat av: G

Med mycket kärlek.

TACK! ! !

Det värmer mig.



<3



2010-11-02 @ 20:27:05

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0