Sammanfattning-framtidsplaner

Jag ska väl göra som alla andra nu då.

2010. Nu är det tvåtusentio. Ett år har gått sen förra nyår, då jag var på en annan plats, med annat folk och annan sysselsättning. Nu ligger jag i sängen i Arboga med kattungen Wilya på magen, och det finns ingenstans jag hellre skulle vara. Visst är det tomt utan Tequila, men jag måste och vill verkligen göra det här, så jag får tyvärr offra mig och vara utan henne större delen av ett år. Minst, vad är det som säger att jag inte är kvar här resten av livet liksom?

2009 har varit ett händelserikt, och framförallt ögonöppnande år. Jag har fått se så mycket, både bra och dåligt, men jag kommer nog knappast kalla 2009 för det bästa året nånsin. Visst har det haft sina bra stunder, men de dåliga, jobbiga stunderna är nog nästan lika många. Jag tänker framförallt på bråk, svek och sjukdom. Jag orkar inte gå in mer på allt, men ni förstår.

Det har varit så mycket annorlunda beteende på folk i år jämfört med tidigare. Är det jag som har förändrats? Har jag gått och blivit en sån människa jag själv inte tycker om, eller är det bara så att allt blir svårare ju äldre man blir? Eller har det med att göra att jag träffar så många olika personer då jag flyttar så mycket? Det är svårt att säga. Allt jag vet är att jag har fått vänner för livet år 2009, och det är det bästa av allt.

Jag har kommit mina systrar närmre, och det känns så bra att jag blir gråtfärdig. Att ha en sån fin familj som jag har är det inte många som har.

Som ni alla vet så har djur en stor betydelse i mitt liv. I år firade vi 11årsjubileum med Zingo, och jag är tacksam för varje dag jag får med honom.
Nya djur har kommit. Wilya och Tequila, två av mina älskade underbara :) Hoppas vi får mååånga fina år ihop!
Även tråkiga beslut har fattats. Tipp har fått gå vidare till en annan fin värld. Jag hoppas att han vet att saknar honom, och tänker på honom varje dag. Han var en av mina bästa vänner, och han kommer alltid ha en bit av mitt hjärta.

Ja, det har hänt så mycket 2009 att det är svårt att skriva om allt, rent omöjligt faktiskt. Men jag vet att jag kan se tillbaka på 2009 och vara stolt över mig själv, och det är det viktigaste. Jag hoppas att jag kommer utvecklas osm människa år 2010. Jag ska se till att mina djur mår så bra som möjligt, jag ska se till att vårda mina relationer, och framförallt ska jag leva. Jag ska leva mitt liv som jag vill, inte efter några normer eller inrutade mönster.

Jag hoppas att 2010 blir ett bra år, och vad bra betyder får jag se efter vägen. Men jag hoppas att mina bästa vänner vill vandra den vägen med mig, för allt blir så mycket lättare och roligare med vänner vid sin sida.




Kommentarer
Postat av: T

Haha! Vi har ju redan gått igenom så sjukt mkt tsm, så vi kan lika gärna fortsätta!

Samma kille, tävling mot fega killar, roadtrips, bråk osv.. =)

Puss på dig min lilla gris! :*

2010-01-02 @ 22:40:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0