Nu gråter jag, men Tipp och Berta har det bästa sällskapet

Vad finns det att säga? Hundhimlen är full av de vackraste individerna. Och nu fick de ännu ett tillskott i den stora skaran av fina, lojala och underbara hundar. Nu mår du bra hjärtat. Vi som sitter här nere på jorden utan dig mår inte lika bra, men vi vet att även din dag skulle komma. Och nu gjorde den det. Som ett hårt jävla knytnäveslag rakt upp i arslet.

Vi får tacka för att du funnits här, samtidigt som det kommer vara svårt att inse nästa gång jag hälsar på i huset. Jag har ju vuxit upp med dig. Du har funnits som en krambjörn i stallet, som en mysig granne när ni bodde mittemot pappa och som en del av mitt liv. Du har liksom alltid varit inräknad som en i familjen, trots att du inte varit min hund. Men du har ju varit en del av min uppväxt.

Smset jag fick av L nyss var svårt att läsa, och svårt att svara på. Allt jag vet nu är att jag vill ha sjukt mycket tröstgodis, och att Lucas alltid kommer finnas i mitt, och många andras, hjärta.

Ta hand om varandra, Lucas, Tipp, Berta och alla andra hundar som varit människans bästa vän.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0