Trött, in pain och riktigt glad!

För att sammanfatta allt.

Idag har varit en bra dag för min del, jag lär mig mer och mer och försöker komma ihåg. Synd bara att det är så sjukt kallt så man inte vill gå utanför stalldörrarna.

Morgonen började som vanligt, fyra hästar i skritten men bara två i hagarna, några var tvungna att hålla värmen i stallet så inte vattnet frös. Lite mockning och annat smått och gott. Fika, sen halvt kaos. Vid det här laget hade jag hunnit byta hästarna i skritten, de går ca en timme. Så denna runda gick Loppan, Olle, Birdie och Amore. Baaah. De hade gått typ en kvart, tills helt plötsligt tre av hästarna var lösa och sprang runt helt galna. Bara Olle som inte lyckades ta sig ut. Två av dem hoppade (!!!) över det typ 2 m höga staketet, utan någon chans att ta sats, och en av dem kraschade staketet. Jävlar vad pulsen ökade. Som tur var så gjorde ingen illa sig, och hingsten som gick i hagen bredvid var snäll nog att inte spränga staketet, då hade det blivit lite jobbigt.

Dagen gick vidare, fixade lite hästar, småplockade i stallet. Efter lunchen gjorde Lucy sönder sin hage också, vad har det varit för fel på hästarna idag?!

Sen fick jag äran att rida my beloved Birdie. Gick kanske inte så bra till en början, men så fort vi kommit av gårdsplanen var hon så underbar så jag ville hoppa av och dö. Kärlek vid första ögonkastet.

Jaja, var klar för dagen kl 16 idag, sen dess har jag typ suttit i soffan. Nu ligger jag i sängen med Wilya på magen och lyssnar på Stealing my songs och njuter av att vara trött. Wilexa leker som en galning, hoppas hon också blir trött snart så hon också vill mysa.

Imorgon far jag och mina barn hem till Kopparberg för att fira nyår ensamma hemma tydligen.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0