Med huvudet fullt av intryck

Jaha, då var första arbetsdagen avklarad. Med onda fötter och trött hjärna stegade jag in i huset runt 17.30. Jag hade kunnat gett hur mycket som helst för mina truckisar nu.

Dagen började med utsläpp, både i hage och skrittmaskin. Sen var det mockning, jag mockade EN box, wooo. Efter det skulle Stina rida, så då gjorde jag iordning hästarna åt henne. Mycket trevliga hästar, ett par retstickor, men det hör väl till.

Efter lunchen hann jag med in- och utsläpp, 857096739 st täckesbyten, putsning av träns, städa lite i stallet, fixa Ulla, banbyggning, massa ryktning och lite annat smått och gott.

Det är mycket att lära sig. Vem ska ha vilka täcken, vem ska ha skydd, vem ska ha lindor, vem ska stå i vilken hage, vilka som går ihop i skritten, vad som ska vara vart, osv osv. Puuh. Jag har inte ens lärt mig namnen på alla. Eller jag kan nog namnen, men det är många stora bruna hästar med lite vitt i pannan, om man säger så. Tävlingshästarna är; (detta skriver jag mest för min egen skull, så jag kan läsa när jag glömt bort)

Birdie. Världens sötaste, men tjurig som attan. En av favoriterna.
Kamelia. Haha, namnet får mig att skratta. Skimmel, trevlig, men inte min typ.
Amore. Stor, mörk, lite ouppfostrad men okej hon också. Mycket fin att titta på.
Lucy. Lite mindre, ursnäll.
Kozmoz. (stavning?!) Skimmelvalack, inte min typ alltså.
Exet. Hingsten, mycket söt, lite hingstnafsig men som sagt, söt som få.
Olle. Har knappt hanterat honom, förutom när han puttade ut mig i snöhögen. Hm.
Vicky. Liten och trevlig.
Eva. Stooor. Tycker inte om beröring, man ska klappa henne hårt, sånt gillar hon.
Lobelia. Stööörree. Favorit nummer två. Sjukt snäll, trevlig, mysig.
Loppan. Har bara sett henne i boxen, hon kom tillbaka idag.

Jag har glömt någon, men vet inte vem. Jaja, det märker jag imorgon bitti.
Nu ska jag slå på en film och somna, imorgon är en ny dag.

Kommentarer
Postat av: Ida

Var det i Arboga stallet låg?? :)



2009-12-29 @ 12:19:58
URL: http://edaas.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0