Träna, träna och åter träna

Så har min dag sett ut. Åkte till stallet kl 09.00, gjorde iordning Rambo ( aka Bambi ) till kl 10.00. Han tränades i en timme, sen var det dags att göra klart honom och fixa Zingo för träning.
Tränade honom kl 12-13, gick bra. Kändes riktigt lösgjord idag, och tillochmed den förvända galoppen vi brukar få krångla med gick skitbra! Pigg var han också, vilket gjorde allt lite lättare.
Nåväl, efter det släppte jag ut honom till Rambo i hagen, krånglade in Cassi, fixade henne, och hon tränades kl 14-15. Första gången jag red henne, och hon var helt jävla underbar!  Hon är ju sjukt känslig, så det gäller att rida helt utan skänklar typ, och bara lite lite tyglar. Annars flyger man ^^
Carina var också väldigt nöjd, och helt plötsligt kände jag att jag ville vara kvar här ett tag till och rida henne och Zingo.. Men men..

Imorgon blir det tävling för Anneli och Rambo i Fellingsbro. Jag ska med och vara hästskötare. Så ikväll har jag stått och putsat Rambo och flätat manen, putsat sadel+träns och fixat..

Vad fan menade du med gårdagen? Jag blir så sjukt förbannad. Tror du jag seriöst vill åka hem till dig nu, efter det du gjorde?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0