Nobody said it was easy

Har haft en mycket bra ledighet, så skönt att bara släppa allt vad heter jobb och njuta! Men sen när man väl ligger här i sängen i Arboga så kommer alla tankar. Att få jobba i Holland är lite som en dream coming true, men det kommer inte bli helt lätt att "lämna" sverige bakom sig. Nu handlar det inte längre om tre månader, nu handlar det om att jag ska flytta dit, starta ett nytt liv på något sätt. Men att börja på ett nytt kapitel, och samtidigt lyckas behålla allt här hemma kommer bli en utmaning.

Jag ska njuta av tiden här hemma. Jag ska ta vara på alla tillfällen, även om det bara handlar om en fika i en timme, så ska jag ta mig den tiden till att umgås och vårda själen.

Om en månad har jag flyttat till tulpanernas land, där jag ska leva som aldrig förr. Det som känns så bra är att jag har stöd från alla här hemma, det blir så mycket lättare då. Men shit vilket stort steg det här är. Jag som tyckte det var ett stort steg att besluta att sälja Tequila, jag kan lova att själva "flytta-till-ett-annat-land-steget" är ett steg så stort att hjärtat hoppar över ett par slag när jag tänker på det. Puh.

Take me to high places
Show me new faces
Take me to far borders
With the sky for us

When the river starts to call
I'll go back, if I ever left at all
When the river starts to call
Take me back to the river

Looking for new saviours
What we lost breaks us
Tell us 'bout true glory
Bring us new stories







Varför ska jag be om ursäkt för något jag njuter av?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0