Lycka?

" Lycka? Åh, det är mycket enkelt. Det är god hälsa och dåligt minne!" Ernst Hemingway.
Detta fick mig att fundera. Till viss del har han rätt. Varför krångla till det? Men på samma gång känner jag att, åtmistone jag, har svårt att vara lycklig utan t ex mat, vänner och familj.

Nu kommer en av mina särdeles smarta kommentarer; Jag tror inte att det finns någon som är lycklig.
Alla har något problem, något komplex, någon/något de saknar. Även de rikaste, mest friska och leende har något som innerst inne gnager som en råtta på en madrass. Men fortsätt le, för det är ert underbara liv som vi andra åtrår. Alla har någon som man anser har det perfekta livet. Åh, vad man vill dit! Men allvarligt talat, inget är perfekt.

Nog för mig idag. Nu ska jag upp till min perfekta häst och träna för den perfekta tränaren, i den perfekta paddocken. HA! 

Men visst finns det en perfekt sak. Vännerna.

Kommentarer
Postat av: Linnis

Skönt att jag är perfekt trots att jag fiser på dig.. :D Me love you.

2008-03-23 @ 11:27:30

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0