En god gärning.

Idag ska systrarna Magnusson ner till sin mormor och hjälpa henne att vårstäda. Det kan vara det absolut tråkigaste i hela världen (näst efter att diska), men man gör det. Man säger ja, för att man annars får dåligt samvete. Man vet att det är svårt för henne att klara det själv, men ändå går jag nu och förbannar mig själv för att jag har gått med på detta, tänk vad mycket tid jag hade fått över till matten annars.

Men men, det är ändå en kär släkting som man vill hjälpa så gott man kan. Hon bjuder ju ändå på mat efteråt =)

Ikväll ska jag och L bättra på våra fuskbrännor. De 20 kronorna det kostar är helt klart värt det. Det är så varmt och skönt, och man känner sig helt klart snyggare efter. Sen kommer man hem, slår på tvn, där de visar Top Model, och varenda modell är kritvit. Lustigt. Men jag gillar det, man slipper de fula ränderna man kan få av att sola på riktigt.

Lite mindre seriöst denna gång.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0