Labyrintrum och hästlukt

Mm, har saknat lukten av stall.. Har ju varit hos Zingo i det stallet, men det stallet luktar inte häst liksom, det luktar mest udda. Här luktar det stall, häst, hö, föl och allt annat som hästmänniskor älskar, och alla andra hatar.

Katterna verkar trivas, Wilexa klättrar runt och utforskar, ropar lite efter hunden och allmänt bara stirrar. Nu kommer hon och luktar på mig och pratar lite. Wilya ligger mitt på golvet och sover, mys. Hon är ju nöjd så länge hon har mig, Wilexa och mat.

Jag fick välja mellan två rum, det jag såg sist och ett annat. Jag valde ett annat. Det har tre hallar. Sånt gillar jag. Först kommer man in i en hall, där jackorna hänger. Hall nr 2 är liten, där står det en tv och lite bröte. Hall nr 3 är större, där har jag nu kattlåda och stora resväskan för den fick inte plats under sängen.

När man sedan har passerat dessa tre hallar så kommer man in i mitt rum. Där möts man av en plommon/cognacdoft, kläder på hela dörren och snetak. Det här kommer bli bra tror jag, bara man får lära känna de andra. Hur ska jag våga gå och sätta mig vid tvn ikväll liksom? Ska jag bara dundra ner, säga tja och ta fjärrkontrollen? Eller ska jag smyga ner, smygtitta på vad han tittar på, och om det är dåligt program, smyga upp igen? Jag hatar sånt här. Det blir bättre efter imorgon när vi har jobbat ihop, för när man jobbar ihop så måste man prata.

Jaha. De har fett god kebab i fellingsbro. Mamma kan inte äta pommes i bilen utan att lägga den överallt. Wilya blir lös i magen när hon har åkt bil. Hondan är liten.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0